Translate

21 Ocak 2014 Salı

Dış Filtre Yapımı

Sıkıştırma kapaklı , musluklu Kova , 2 m. hortum , Musluk uçları ve kelepçeler , Pvc boru (Fotoğraf makinesi yanımda değildi yapılmış halini çekebildim) Projeyi kendim çizdim arkadaşımın tesisat dükkanında uyguladım.
 
 
Kargo kutusu (Yurtdışı kargo şirketlerinde bulabilirsiniz). Bende bu mevcuttu bunu kullandım . Başka Bir plastik parça kullanılabilir..
(Aynı malzemelerde yer alıyor özür dilerim bu karışıklık için )
Atman At-104 kafa motoru 
1 Adet akvaryum silikonu 
Ayrıca burda fotoğrafı olmayan sonradan kullanmaya karar verdiğim, Matkap , sıcak silikon ve demir testeresi mevcut, 
malzemelerin içinde .
Yapımı :Kovadaki Musluğu söküp yerine görmüş olduğunuz parçayı taktım. Çamaşır makinesi tamir eden bir dükkandan aldım sağolsun ücret istemedi.Görülen iç somun sabit , dışarıdan somun takıp sıkıştırılabiliyor.
Bu parçayı dışarıdan somun ile sıkıştırıp musluk ucunu taktım.Bu bölüm akvaryumdan gelen suyun filtreye girdiği bölüm olucak.Su kaçırma riski olmaması için akvaryum silikonu ile hem içerden hem 
dışardan kenarlarını sıvadım.
 
 
Bahsettiğim iç kovanın zemini , Kargo kutusunu keserek yaptım.Bunu iç kovanın ölcülerine göre değilde , ana kovanın alttan 7-8 cm yüksekteki iç ölçülerine göre kestim.Çünkü ana kova tam dört köşe değil ve yukarıya  doğru hafif genişliyor bu yüzden iç kovanın kenarlarında boşluklar kalıyor .Benim amacım suyu bu kenarlardan değil iç kovanın içinden geçirmek olduğu için dış kovanın ölçülerine göre kestim.Tam olarak neyi anlatmaya çalıştığımı göstermek için bir görüntü. Kafa motorunun vantuzlarıyla tuttum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder